Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Tina Lindahl - 30 maj 2008 21:12

Jag vill bara att alla i Sverige ska komma ihåg hur bra ni har det!

När jag åkte ner hit trodde jag att Kreta var som Sverige i standard ungefär.  Men som mycket annat jag trodde om Grekland så har jag fått ändra även denna uppfattning.

Man har juh tidigare endast bott på hotell och på dom har det varit fint. Men som jag skrivit tidagare så är vår lägenhet, eller iaf toalett inte det mysigaste jag sett! Men vi ska nog inte klaga för vi har sett betydligt värre.


Idag gick vi ner på stranden och la oss. Det var superhärligt idag, fläcktade lite så vi somnade. Det blev ganska sent innan vi kom därifrån och då hade vi inte ätit något sedan frukost...det märktes!

Jag och Natalie är inte dom trevligaste människorna med tomma magar!

Detta fick kassörskan på Lidl erfara.

Vi tänkte ta och gå förbi där innan vi gick hem och käka för att köpa lite grejer. När vi kommer till kassan tar dom inte kort!!! Och hon var fruktansvärt sur och otrevlig som alla kassörskor är i detta landet! Så jag bad att få ställa varorna vid kassan för att gå hem 5 min och hämta pengar...När jag kommer tillbaka har dom ställt tillbaka allt! Då klarade inte jag mer! Otrevligare människa får man leta efter, för tydligen behöver man inte kunna le för att få ett kassajobb i detta landet! Gahh!


Nej du jag ska nog faktiskt inte blogga denna tiden i månaden. Jag låter bara som en bitter människa:D

Och det är juh inte riktgit jag det...jag tror jag får återkomma med lite mer inlägg när jag fått kontroll över mina humörsvängnignar... If you know what I mean!!


Nej nu ska jag dricka upp min Ice Chocolate och glida vidare!

see yah!!

Av Tina Lindahl - 30 maj 2008 00:09

Som jag skrev senast sa fick jag ett barmaide.

Men idag tog jag beslutet att saga upp mig! Orkar inte jobba sa mycket for san dalig lon som det ar har nere. Sa jag och natalie bestamde oss for att glida i 2 manader till och sedan aka hem.

Kanns som ett jattebra beslut! Fast jag gillade jobbet skarpt, man larde sig massor!

Igar var min andra dag pa jobbet, vi kunde stanga tidigt. Kl halv 2 stangde vi baren, sa jag tankte aka in till stan till Natalie. Men chefen och hans flickvan ville ha med mig pa en drink. Och har blir dom nastan sura om man tackar nej till en drink. Sa jag fick lov att folja med pa en drink...som blev typ 5st + en massa shots!

Efter att suttit dar i over 1 och en halv timme fick jag tillslut saga att jag maste bege mig.

Vi vart bjuden pa jatte god middag av min kusin och hennes man, dom aker hem pa sondag. Det var som att fira att man e arbetslos och min namnsdag:D

Efter middagen gick vi in en svang pa skypark, da kladda i en sot klanning och silverpumps. 10 min senare kom vi tillbaka, da kladd i sneakers och baggie sweat pants...ready to dance!!!


Shit att det kan kannas sa javla bra att vara arbetslos!!! Detta ska firas!!!

Det blir ett langt traningspass pa Envy inatt!


Och imorgon ska jag...eller nej foresten, jag behover juh inte bestamma ett dugg! Jag ska bara gora vad jag sjalv kanner for precis da!!!

Kallinichta!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards