Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

De va juh själva ***

Av Tina Lindahl - 15 augusti 2008 11:38

Det är motvilligt jag sätter mig här och skriver igen...

Var otroligt ambitiös (vet inte hur det stavas) förra söndan. Till vilken nytta??!

Hade tagit mig i kragen och författat ett väldigt bra inlägg från slutet av resan och sen jag kommit hem och vår traumatiska hemresa.

Men själklart försvinner allt när jag ska lägga upp inlägget!!!!

Jag e inte den som e den, så jag gör ett nytt försök, en något kortare version denna gång!

Den sista veckan tog jag och Natalie och hyrde den lilla pandan igen, fast denna gång en vit variant!

Denna gång var vi ensamma i bilen, utan Taha, detta gjorde resan betydligt enklare. Natalie var 100 gånger bättre kartläsare än vad han någonsin kommer bli! Vi åkte inte fel en enda gång!

Det första stället vi åkte till hette B Ballos, eller Blue Lagun.

Vägen dit var inte en väg! Det var en grus"väg" med inte bara sprängsten utan även stora stenar mitt i vägen. Det gick inte att köra på annat än 1an för att inte köra sönder bilen! Och som alltid ligger denna smala kostig mitt uppe på bergkanterna utan räcken, men det är man juh van vid det här laget!

Men väl uppe var utsikten fantastisk, men vägen ner till lagunen var ganska lång och brant. Trots vägen dit var det så otroligt värt när man fick lägga sig i det halvmeter djupa vattnet och bara glassa!

Därifrån åkte vi till ett annat paradis som heter Elafonissi! Vi tog en snabbsväng dit bara, käka nån macka å badade lite innan vi drog vidare!

På väg hemmåt!

Det var otroligt trist att säga hej då till allihopa. Som vanligt åkte jag in till stan till kl 10 för att inte missa besökstiden på fängelset. Det var liksom dags att säga hej då till Kais som nu hade suttit där nästan 2 månader.

Sista gången jag såg honom då var ingen trevlig syn. Han var väldigt blek, rödsprängda ögon och tampades fortfarande med hosta och andra skavanker, han såg väldigt sjuk ut när jag sa hej då. Vilket jag kan förstå efter att ha bott i dom omständigheterna, men endast en macka om dagen...om han hade tur:(

Efter ca en vecka sen vi kommit hem så blev Kais flyttad till Chania fängelset. Vilket betyder att han inte får ett enda besök nu, men trots detta låter han oftast posetiv när man pratar med honom och han skrattar väldigt mycket!

Sista kvällen var väldigt rolig, trots alla avsked! Fan va mycke folk vi hade lärt känna, och så otroligt härliga människor! Taha och resten av tunisien gänget, Max, pernilla, kineso, Igli och en massa massa fler! Ni har alla förgyllt vår resa!

Som vanligt kom vi hem vid 6-7 på morgonen, så det blev inte så mycket sova eftersom vi skulle åka med taxin till Chania kl 11.

Men det blev längre väntan än beräknat på flygplatsen. Efter ca 10,5 timmars väntan på ett försenat flyg fick vi äntligen kliva på...Previs när vi var påväg att somna, börjar kaptenen förklara att dom hade TANKAT FEL BENSIN i planet och vi var därför tvungna att kliva av planet igen!

Efter ytterligare 1 timme kommer kaptenen in och berättar att det nu var nytankat, men att bensinen inte skulle räcka till Sverige. Så vi fick åka till budapest och tanka! Sagt och gjort!

Men tyvärr så hade juh vårat bokade flyg redan gått eftersom det gick vid 9 på kvällen från arlanda, vi hade då inte ens lyft från grekland!

Så vi fick ta in på ett hotell i kista för att sedan ta bussen hem på lördag kväll, så ett dygt försenat var vi hemma i kramfors!

Efter att jag varit hemma några dagar kom min syster och hennes familj hem till oss! Så jag fick gosa med lill Linus underbart!

Sedan var det en jätterolig vecka, men väldigt stressig sådan! Åsa skulle gifta sig och jag fick äran att fixa blommorna!

Jag ska lägga in bilder för ett vackrare brudpar får man juh leta efter=)

Nu sitter jag busset on my way to Stockholm! Ska träffa Elina där och så blir det The Voice -08 imorgon. Sedan vidare till linköping och hänga där ett tag hos mina syskon!