Direktlänk till inlägg 1 juli 2008

Underbara Sverige!!!

Av Tina Lindahl - 1 juli 2008 15:06

Det vart juh ett ratt kort inlagg igar...dom stande juh har!

Ska forsoka gora det lite battre idag.


I lordags var det 20-ars jubileum pa var grannkrog Sky Park! Galet skojj mycket folk och bra musik!

Det delades ut grejer till hoger och vanster, sa vi fick varsina T-shirtar som vi rockade i. Rocka kan jag lova att vi gjorde!

 Har traffat ett gang skona svenskar som forgyllde var kvall rejalt!


Sedan pa sondagen hangde vi med Envy ganget till ett stalle som heter Mambo. Underbart stalle!

Pool, haftig inredning, bar i vattnet och utsikten over havet...Paradiset fanns har trots allt man sett som tyder pa motsatsen!


Som jag sa igar vart min mobil och kamera stulen i fredags.

Sa igar begav jag mig till polisstationen for att anmala detta stulet. Var andra gangen jag var dit.


Ar namligen sa att jag traffade en tunisie typ forsta veckan har. Sa vi hangde ihop fram tills ungefar 3-4 veckor sedan.

Det var ett av manga knivslagsmal sedan vi kommit hit. Detta var mellan 2 tunisier. Som jag kanske namnt tidigare sa ar Grekland valdigt rasistiskt.

Darfor passade polisen pa att plocka in sa manga tunisier som mojligt. Och med plocka in menar jag inte knacka pa och lugnt be dom folja med till stationen. Nej dom sparkade upp dorren och slet med dom. En av killarna hade sin irlanska sommarflirt hemma hos sig. Eftersom detta var tidigt pa morgonen lag de och sov och de slet upp henne ur sangen, utan natt pa overkroppen. Sa polisen passade pa att ta en rejal till pa henne inann dom tog med dom...det ar langt ifan svensk polis detta!

Grejen ar den att det ar fa tunisier som har papper har i grekland, sa de far inte vara har sa lange som de gor, de bor juh har.

 Men killen som hade tjejen hos sig slappte dom efter nagra timmar just eftersom han hade henne har.
Men Kais som han heter som jag kanner blev kvar i fangelset. Sa for ett par veckor sedan foljde jag med den tunisien vi kanner som har papper till fangelset for att halsa pa. Men polisen bara kollade pa mitt pass och skickade ut mig darifran. Dom slappte tydligen inte in svenskar, for de vill inte visa for turister hur det igentligen ser ut dar inne.

For som med det mesta har pa Kreta har det en vacker utsida for turisterna, men nar man varit har langre an nan manad inser man att detta inte ar fallet.


Igar nar jag var och anmalde mina saker stulna, passade jag pa att fraga polisen vad jag behovde gora for att komma in. Han sa att detta inte skulle vara natt problem. Sa imorse tog jag bussen in for att passa besokstiden pa formiddagen, jag kopte med mig showergel och deodorant till honom. Denna gangen gick det battre, till slut slappte dom in mig. Efter att dom hallt ut showergelen i en mugg.

Vilken syn! Dem foljde mig in till bakgarden, dar fanns tva celler, (burar) med ca 10 st i varje. Det var sjukt, dom satt som apor i bur. Inte en enda madrass, dom sov pa betonggolv, hade inte rent vatten.

Men det var skont att se honom ialla fall. Han vart jatteoveraskad eftersom jag inte sagt till varken honom eller hans kompisar att jag skulle dit, ifall jag inte skulle komma inte ville man juh inte ge falska forhoppningar.

Sa jag fick traffa honom for typ 5 minuter, genom gallret fick vi prata, medans alla andra satt och stirrade, var en marklig upplevelse. Men en erfarenhet rikare!

 Jag haller bara tummarna for att han far komma ut tidigare an satt datum, 9 september, da han blir utvisad.

Men jag ar enda valdigt glad for vi har lart kanna ett underbart gang med tunisier som tar otroligt bra hand om oss. Vi har blivit bjuden pa tunisiskt storkok i deras kollektiv och grillkvallar mm.

Otroligt mycket karlek finns det dar aven om standarden pa deras liv ar langt under vad vi ar vana!


Sa an en gang sager jag bara! Fan va vi har det bra i Sverige!


Ikvall ska vi ivag pa grekfest med apolloganget! Iforda lakarn och lagerkrans pa huvudet! Ska bli great!

Far skriva mer en annan dag!

Men ni ska veta att jag saknar er dar hemma...men att jag har det kanonbra har!


See yah!





Detta var 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Lindahl - 1 september 2008 21:16

Då har man varit hemma en sväng igen. Skönt att vila upp sig mellan allt åkande hit och dit!   I måndags var det dagen innan jag åkte från linköping. Mina kära syskon och deras nära och kära firade att jag äntligen skulle åka hem=) Vi tog och käkade...

Av Tina Lindahl - 20 augusti 2008 23:03

...Efter att jag varit ute och promenerat runt ett tag med Fidell på Stockholms gator, kom Elinas sambo in och vi gick och tog oss en fika. Därefter gick vi ner och kollade läget runt plattan. 3 Så sjukt coola killar dansade där nere, och jag la int...

Av Tina Lindahl - 17 augusti 2008 13:21

I fredags kom jag ner till stockholm vi 4 tiden, efter en lång bussresa! Jag är väldigt glad att jag fått förmågan att sova vart som helst, denna har gjort att många väldigt långa resor har kännts rätt smidiga! Väl i stockholm mötte Elina upp mig och...

Av Tina Lindahl - 15 augusti 2008 11:38

Det är motvilligt jag sätter mig här och skriver igen... Var otroligt ambitiös (vet inte hur det stavas) förra söndan. Till vilken nytta??! Hade tagit mig i kragen och författat ett väldigt bra inlägg från slutet av resan och sen jag kommit hem och v...

Av Tina Lindahl - 18 juli 2008 14:51

Nu har man legat pa latsidan med skrivandet igen. Denna gangen delvis pga att vi ej haft tillgang till datorerna. Vi har namligen varit ivag pa en minitripp till Ios:) Emelie och Stina som vi gick 7-9 med pa gudmundraskolan ar for tillfallet ute och ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards