Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Tina Lindahl - 23 maj 2008 15:29

Sen man kom ner hit till Kreta har man verkligen fått ändra uppfattning om mycket. Grekerna till exempel. Jag har alltid trott att grekerna är ett trevligt folkslag, detta verkar inte stämma allt för bra. Dom är inte speciellt nice. Iof kan man juh förstå detta eftersom deras land varje år invarderas av ofantligt många turister.


Jag hade även uppfattningen om att kreta är en rätt lugnt och trevlig ö om man gämför med partyöar och så i Grekland. Detta verkar inte stämma allt för bra heller. Kreta ska tydligen vara ett av de sämre ställerna att jobba på och så för cheferna här är ovanligt oärliga. Har än så länge ej sett om detta stämmer men det sägs att det är så, så man får stå på sig.


Något jag fått klart för mig är att för att få jobb här, ska man ljuga!

Å ljuga är inte min starka sida, är lite för ärlig för detta så det är bara att börja öva.

Igår satt vi på Mojito, en supertrevlig bar. Jag började prata endel med chefen för han visste att vi söker jobb åsså. Jag fick en del tips av honom som jag antar att man måste följa för att skaffa sig ett jobb.

LJUG!

Det jag har planerat den här sommaren är att jag åker hem för 2 veckor i början av agusti, detta varför jag inte var intressant för hotelljobbet vi  var och kollade på. Men ärlig som jag är säger jag juh självklart att jag ska hem då, så man inte bara sticker och sätter dom i sjön.

Detta fick jag juh veta att jag aldrig ska säga. Frågar dom hur länge jag stannar är det bara å säga hela säsongen. Och när jag måste dra säger jag bara det 1 vecka innan. Oärligt men så funkar det tydligen här.


Vi har juh fått tips om endel barjobb, men jag har juh ingen utbildning, fast jag skulle juh jättegärna lära mig. Tipset här. Det är bara att säga att du har bartenderutbildning åsså lär du dig de 4 vanligaste drinkarna i huvudet. Detta ska tydligen funka och så gör dom här...känns väl sådär men man kanske måste köra lite fulspel.


Jag har dock ett annat problem. Jag är juh helnykterist. Detta är tydligen ett BIG problem. Som bartender måste man dricka med gästerna. Så vill jag ha ett jobb måste jag börja dricka, detta handlar om väldigt lite mängder men endå. Det är grejen, har aldrig druckit en enda droppe i mitt liv så det tar verkligen emot. Men samtidigt vill jag juh lära upp mig i baren för det vore en bra erfarenhet!


Ajja slutsnackat om allt seriöst snack!


Igår vart vi bjuden på supergod mat av min kusin Elisabeth och hennes man Thomas. Jättetrevlig kväll! Sedan avslutade jag och Natalie kvällen/natten/morgonen på Sky Park! Hade riktgit roligt. Alla klubbar inne i Rethymno var stängda igår pga ett mord som skedde där för en vecka sedan. Därav mycket folk på Sky Park.


Vi satt juh ganska länge på Mojito och snackade med chefen så vi kom ut först vid 2-halv 3 tiden. Så efter nån/några timmar började dom spela skit musik (alltså inte hip hop och RNB)


Nu sitter vi på en servering här i Platania och surfar lite, trivs jättebra här!

Det är skönt tempo och man kan göra exakt vad man känner för. Vi tänkte hyra en moppe nån dag å ta en tur runt i landskapet! Vart dock lite avskräckt efter att det precis vurpade en mobbe här vid serveringen, men det verkar ha gått bra!


Nej du nu ska jag ta å dricka upp min choklad milkshake och glassa vidare!

Sköt om er lika bra som jag och natalie tar hand om varandra nu!

Kramar


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards