Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Tina Lindahl - 5 juli 2008 21:33

Som jag skrev senast begav vi oss till apolloguidernas grekfest! Sjukt kul, harligt att fa hora lite svenks musik assa. Alla var utkladda i lakarn och lite blad assa. Men jag och Natalie var fan finast av alla med vara kransar i haret!

Ja helt enkelt en underbart rolig kvall! bilder kommer.


I torsdags hyrde vi oss en bil och begav oss ut i det grekiska landskapet!

Oj vad nervos jag var for att kora i denna galna trafik! For jag tror inte att Grekerna vet vad trafikregler ar fornagot.

For att satta mina nerver annu mer pa prov sa begav vi oss forst till fangelset och halsade pa Kais...poliser overallt, jag skakade som ett asplov bakom ratten:)

Darefter begav vi oss mot ovisst mal. Jag korde och Taha beskrev vagen...han var varldens samsta guid! Han hade inte stor koll pa vart vi skulle. Men efter manga U-svangar tog han oss upp till bergen. Vagarna dar var inte att leka med, man inte motas i alla kurvor sa man fick tuta innan kurvan, inga kantracken och varldens stup pa sidorna...korde nog max 30! Vi korde till en restaurang i en jatteliten by, dar hans gamla grekiska chef satt. Han och hans fru bjod oss pa lite smatt och gott att ata, det forsta vi fick sag ut som friterade honsfotter...vad det var ar en gata!

Efter ett tag kom en av han soner som tog oss med upp pa en bergstopp, dar de hade en bondgard. Dar fick vi vara med och mjolka massa far:)

Efter ett tag borjade vi ha mjolkkrig fran spenarna! sjukt roligt hade vi dar uppe!

Darefter begav vi oss tillbaka till restaurangen. Tror inte att dom sett nagra turister dar uppe forut, vi verkade ganska spannande!

Sedan akte vi vidare till en annan liten by nagra mil dar ifran. Dar vi vart bjuden pa annu mer mat!

Sedan fick vi bege oss hemmat eftersom bilen skulle lamnas igen!

En jatterolig dag, harligt att fa se det riktiga grekland!


Imorgon bar det ivag igen! Ingen aning om vart, vi ska hyra var blaa fara och dra ivag!


See yah!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards